Değerler Eğitimi

Değerler Eğitimi

“Toplumsal hayatı oluşturan, insanları birbirine bağlayan, gelişmeyi, mutluluğu ve huzuru sağlayan, risk ve tehditlerden koruyan ahlaki, insani, sosyal, manevi değerlerimizin tüm bireylere kazandırılmasında en önemli etken eğitimdir. Bu kazanımlarımızın öğrencilerimize aktarılması da değerler eğitimini oluşturmaktadır.”

Değerler Eğitiminin Amacı:

Değerler eğitimi ile sadece değerler hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmaları amaçlanmamalıdır. Öğrencinin öğrendiği değerleri, yaşam biçimi haline getirmesi amaçlanmaktadır. Öğrenilen değer davranış haline dönüşmeli ve kişilik ve karakter oluşumunda yapı taşları olmalıdır.  Önemli olan değerin yaşam biçimi haline, davranış özelliğine dönüşmesini sağlamak olmalıdır.

Değerler Eğitimi Hedefleri:

  • Öğrencilere temel insanî değer ve erdemlerin insanı davranış olarak kazandırılması,
  • Toplumsal değerlerin okul ortamında pekiştirilmesi
  • Öğrencilerde sorumluluk duygusu ve davranışının kazandırılması.
  • Öğrencilerin hayatta rehberlik edecek ahlaki değerlerle donatılmış olmasının sağlanması
  • Kültürel değerlerimizin güçlendirilmesi,
  • Okul ve çevresindeki sosyal yaşamın ahlaki ve etik değerlere uygun olarak şekillenmesi,
  • “Ahlak Temelli Disiplin” kavramının yerleştirilmesi.
  • Öğrencilerde ahlaki bir topluluk bilincinin oluşturulması.


Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenen değerler:

Sevgi, Sorumluluk, Saygı, Hoşgörü ‐ duyarlılık, Özgüven, Empati, Adil olma, Cesaret, liderlik,  Nazik olmak, Dostluk, Yardımlaşma, Dayanışma, Temizlik, Doğruluk- dürüstlük Aile birliğine önem verme, Bağımsız ve özgür düşünebilme, İyimserlik, Estetik duyguların geliştirilmesi, Misafirperverlik, Vatanseverlik,  İyilik yapmak, Çalışkanlık, Paylaşımcı olmak, Şefkat – merhamet, Selamlaşma, Alçakgönüllülük, Kültürel mirasa sahip çıkma, Fedakârlık.

13.03.2025 65

13-03-202513-03-202513-03-202513-03-202513-03-202513-03-202513-03-202513-03-202513-03-202513-03-2025